تعریف کلی چرم :
به طور کلی می‌توان انواع چرم را با توجه به روش تولید آنها به دو دسته چرم طبیعی و چرم مصنوعی تقسیم‌بندی کرد. چرم طبیعی از دباغی و آماده‌سازی پوست حیواناتی مانند گاو، گوسفند، کروکدیل، مار، مارمولک و شترمرغ ساخته می‌شود. این چرم بسیار باکیفیت است و خود به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود.

چرم شتر:
چرم شتر از بهترین نوع چرم‌های طبیعی می‌باشد. در مقابل هر نوع کشش مقاوم بوده و از استحکام بالایی در برابر هر نوع آسیب و عوامل خارجی آسیب زننده برخوردار است. به علاوه چرم شتر چرمی نرم و ضخیمی است و به همین دلیل در سطح جهانی روز به روز به طرفداران آن افزوده می شود.
چرم شتر به دلیل وزن بالای آن خیلی مناسب برای تولید البسه چرمی نیست. محصولات تولید شده از آن بیشتر کیف و جاکارتی و کمربند و جاکلیدی و کیف پول است.

به علاوه ویژگی مقاوم بودن چرم شتر به همراه محکم بودن آن موجب شده تا در بسیاری از صنایع استفاده شود.

چرم گاوی :
چرم گاوی بسته به نوع دباغی (چرم مخصوص ساخت کیف اداری، چرم مخصوص ساخت کیف پول چرم و … ) نازک و ضخیم می‌باشد. به طور ویژه و خاص پردازش می شود و بسته به نوع محصولی که قرار است استفاده شود می تواند هم نرم و منعطف باشد و هم خشک و ضخیم باشد. در حالت کلی انواع چرم گاوی نسبت به چرم بزی خشک‌تر و سخت‌تر است. به همین دلیل از چرم گاوی بدلیل ایستایی و مقاوت بالاتر بیشتر جهت ساخت محصولاتی چون: انواع کیف اداری چرم، کیف لپ تاپ چرم، کیف پول چرم مردانه و زنانه، کمربند چرم، کیف دوشی چرم، کیف پاسپورتی چرم، جاکارتی چرمی، جاکلیدی چرم و … استفاده می شود.

چرم گاوی| چرم فام

چرم بزی :
چرم بزی بسته به نوع دباغی می‌تواند نازک و ضخیم باشد. در هر حال نسبتا نرم و لطیف است، چرم بز انعطاف پذیری و نرمی بیشتری دارد و یکی از راه‌های تشخیص چرم بزی نرمی و لطافت خاص محصول است و مشخصه دوم آن وجود بر آمدگی‌ها و برجستگی‌های ریز روی سطح چرم است. از چرم بزی بدلیل نرمی و لطافت و انعطاف پذیری بالا، بیشتر جهت ساخت محصولات چرم زنانه از قبیل کیف مجلسی چرم زنانه، کیف لوازم آرایش چرم، دستکش چرم،  کیف پول چرم و … استفاده می شود.

.چرم بزی| چرم فام

( در حال حاضر محصولات چرم فام از این سه دسته از چرم‌های طبیعی ساخته شده‌اند)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بالای یک میلیون و پانصد هزار تومان به صورت رایگان ارسال می شود.